Menu

Diagnostyka i naprawa samochodów hybrydowych

Samochody hybrydowe

Nasza oferta składa się z:

- Diagnostyki pojazdu
Sprawdzenie wszystkich systemów w samochodzie hybrydowym, skanowanie kodów błędów za pomocą profesjonalnego sprzętu.

- Naprawa bądź regeneracja
Cały proces regeneracji lub odbudowy baterii, na sprawnych ogniwach.

- Wymiana
Demontaż uszkodzonej baterii HV, montaż sprawnej w miejsce uszkodzonej.

Objawy Awarii:
Najczęściej są komunikowane następującymi błędami : – Check Hybrid System – Check VSC System – P0A80 – P0A7F – P3002 do P3027. Dodatkowo zobaczyć możemy czerwony trójkąt, któremu towarzyszyć może ciagla praca zespołu chłodzenia baterii i brak możliwości jazdy w trybie EV.

UWAGA!!!
Stanowczo odradzamy jazdę z komunikatem o błędzie lub jego kasowanie bez dokładnej analizy przyczyny. Może to spowodować nieodwracalne uszkodzenie baterii HV lub pozostałych elementów instalacji HV, zablokowaniem pojazdu oraz uniemożliwieniem włączenia silnika.

Proces Regeneracji:
Najpierw diagnozujemy które komórki są uszkodzone specjanym sprzetem diagnostycznym Te, w których zdiagnozowaliśmy wadę, należy wymienić bądź poddać regeneracji. Koszt pojedynczej komórki wynosi około 200 zł.

Posiadamy dużą wiedzę na temat systemów wykorzystywanych w pojazdach z napędem hybrydowym. Dysponujemy sprzętem niezbędnym do prawidłowej diagnozy problemu.

 

Czym jest bateria HV i czy opłaca się ją wymienić?

HV to skrót od angielskiego określenia High Voltage, oznaczającego wysokie napięcie. Składa się z kilkudziesięciu, a nawet setek pojedynczych komórek, połączonych w moduły, które tworzą razem akumulator trakcyjny. Konstrukcja różni się w zależności od producenta, a ma wpływ na takie czynniki, jak np. gęstość energii, właściwości chłodzące, rozpraszanie ciepła. Bateria HV to urządzenie służące do magazynowania energii elektrochemicznej w celu zasilania elektrycznego silnika. Niestety, takie baterie też z czasem się zużywają, a komunikat „check hybrid system” to znak, że należy je wymienić lub naprawić. Jeszcze parę lat temu koszt nowego akumulatora HV wynosił nawet kilkanaście tysięcy złotych. Dziś ceny są niższe, ale wymiana wcale nie jest najlepszym rozwiązaniem. Problem polega na tym, że prądowy bezruch wpływa na żywotność baterii, a wręcz bywa bardziej wyniszczający od intensywnej eksploatacji. Kupując nową, a tym bardziej używaną baterię nie mamy pewności, jak długo leżała bezczynnie, tracąc swoją pojemność. Co więcej, ostrzeżenie „check VSC system” może pojawić się już w momencie, gdy spadek pojemności nie jest bardzo duży, a do poprawy wydajności wystarczy regeneracja akumulatora. To także dużo tańsze rozwiązanie.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług i bliższego zapoznania się z naszą ofertą.