Menu

Ważne uwagi

Nasza firma wykonuje modyfikację oryginalnego programu sterującego, nie wgrywamy programów wziętych z innego samochodu. Dzięki temu ustawienia indywidualne danego pojazdu (jak np. immobilizery, VIN) zostają zachowane jako oryginalne.

Najłatwiej zwiększa się moc i moment w silnikach doładowanych: turbodieslach oraz doładowanych silnikach benzynowych. W obydwu tych przypadkach można bezpiecznie poprawić parametry od 20% do 35% bez pogarszania trwałości. W silnikach TDI ograniczeniem nie są wartości mocy (momentu), ale dymienie, które powinno być równe i niewielkie w całym zakresie obrotów. Nic tak źle nie świadczy o osobie tuningującej, jak samochód, który po wciśnięciu gazu wytwarza wokół siebie zasłonę dymną. Tylko nieliczne firmy potrafią zmodyfikować program tak, aby samochód nie dymił a zarazem osiągał dobre parametry.

Zdecydowanie gorzej jest w silnikach wolnossących, gdzie zysk na mocy maksymalnej uzyskany poprzez tuning chipowy, na ogół nie przekracza od 4% do 8%.Wynika to z tego, że większość producentów wykonuje oprogramowanie tak, aby w zakresie małych i średnich obciążeń być w zgodzie z ekologią i zapewniać stosunkowo małe zużycie paliwa. Natomiast przy pełnym wciśnięciu gazu wykonuje się program tak, aby z silnika wyciągnąć wszystko co jest tylko możliwe. Dlatego też nawet najlepszy tuner ma bardzo mały margines do wykorzystania i wzrost mocy maksymalnej jest niewielki, a czasami wręcz niemożliwy do osiągnięcia. Tuning chipowy w tych silnikach polega głównie na poprawie parametrów w zakresie obciążeń częściowych (do 75% wciśnięcia pedału gazu) i tam możliwe są zyski nawet do 10%. Istnieją oczywiście w obu przypadkach dalsze możliwości zwiększenia mocy, ale wiąże się to z koniecznością wykonania tuningu kompleksowego, to jest poważnych modyfikacji głowicy, wałków rozrządu, układu ssącego i wydechowego oraz znacznie większymi kosztami.