Menu

Jak tuningujemy?

Do tuningu przystępujemy tylko jeżeli silnik jest całkowicie sprawny. Ogólnie rzecz biorąc mamy 3 metody wykonania chiptuning-u. Wybór metody tuningu elektronicznego silnika zależy od konkretnego modelu pojazdu, komputera oraz aktualnych potrzeb użytkownika.

1. Wymiana chipsetu, Eprom'u z programem sterującym.

Wymiana chipsetu to typowy chiptuning (nazwa 'chiptuning' wywodzi się właśnie od 'chipsetu') polegający na:

  • wymontowaniu z samochodu komputera
  • otwarciu go
  • wyjęciu lub (najczęściej) wylutowaniu kości Eprom
  • wgraniu nowego lub zmodyfikowanego programu do nowej kości Eprom
  • wpięciu lub wlutowaniu kości do komputera
  • powrotnym zamontowaniu jednostki centralnej w samochodzie

Wyciągnięta kość Eprom pozostaje u właściciela, dzięki temu istnieje możliwość ewentualnego powrotu do starych ustawień.

2. Programowanie przez złącze diagnostyczne OBD-II.

Najnowsza metoda stosowana w nowych, posiadający złącze diagnostyczne w standardzie OBD-II pojazdach. Nowy lub zmodyfikowany program jest wczytywany do komputera bezpośrednio przez złącze. Cała technika polega na:

  • zgraniu w całości seryjnego programu z komputera samochodu
  • modyfikację tego programu wraz ze sprawdzeniem sum kontrolnych
  • wgraniu programu przez złącze diagnostyczne OBD

System jest całkowicie transparentny dla diagnostyki serwisowej. Zachowane pełne numery VIN i niezmienione ustawienia, które nie powinny być modyfikowane praktycznie uniemożliwiają wykrycie chiptuningu (co jest ważne gdy auto posiada aktualną gwarancję).

3. Montaż modułu zewnętrznego, tzw. Box'a.

Ta metoda to montaż modułu zewnętrznego (Box'a) wpinanego wprost w instalację. Plusem tej metody jest łatwy montaż oraz demontaź, który można wykonać samemu zgodnie z instrukcją.